jessie.blogg.se

Work!

Kategori: Allmänt

Nämde ju för ett tag sedan att jag fått ett jobb och förmodligen hade ett till på G,
Kanske dags att nämna att jag nu står med två jobb ?
Ena börjar jag iof inte förrens i morgon, men ändå!
Det första, och det som i mina ögon är viktigast, och det jag verkligen trivs med, är som kock på hotell strand!

 Att vara innom restaurang branchen suger egentligen, mest för att lönen är sämst, tiderna är inte dem bästa och du lyfter oftast rätt så tung, men det spelar ingen roll för mig just nu, för jag verkligen trivs där ! i köket bland varma ugnar ( jag är musbränd... haha ) att surra med the och roman, när det är lungt, att förbereda massa och ha sig!
Jag älskar det !  Något jag inte trodde när jag avslutade min gymnasie utb innom samma inriktning.
 
Det andra jobb som börjar i morgon, är på McDonalds. På ett sätt ser jag inte fram emot det, för jag trivs så bra på Strand, fast det bara är till januari, Samtidigt så tror jag att det kan vara otroligt roligt och givande.
För jag har egentligen bara hört bra saker från dem som jag vet har jobbat där, så jag hoppas att dem har rätt!
 
Men jag kommer ändå inte att sluta söka jobb, för jag tycker egentligen att det är helt värdelöst att man ska måsta ha fler än ett jobb för att kunna få leva som vettigt folk. Och vad jag nu än kommer jobba med innan jag hittat mitt kall, så vet jag att jag gör rätt, för även om det inte blir något långvarigt, så vet jag att jag  lär mig något och går därifrån en erfaranhet rikare !

Kommentarer


Kommentera inlägget här: